Foton och salig blandning

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Total Virus Protection och Windows Protection Suite.

Av Ingela - 30 mars 2010 20:22


Nya finurliga program som ser ut som ett antivirusprogram har dykt upp på marknaden Total Virus Protection och Windows Protection Suite. Jag fick det när jag skulle minimera ett fönster på en sida med reklambanners, jag råkade klicka på bannern som genast började söka efter virus i min dator. Jag stoppade den men efter en dag så hade alla komponenterna hittat hit och ställde till det rejält. Jag «fick» inte gå in på sidor som kunde lösa mina problem. Pop-upfönster med reklam gjorde mig galen och fönstret som dök upp om hur smittad min dator var och att jag bara kunde lösa det genom att betala för det fulla programet dök upp hela tiden (Jag är glad över att jag har ett antivirusprogram som jag litar på och betalar för, annars kanske jag hade blivit helt kidnappad)


Dessa program avaktiverar andra program på datorn. Du kanske även kan se ett meddelande som påstår att din text editor har blivit av aktiverad och att det inte är nån idè med programet eftersom det finns ett virus inne i det. Fast att det finns inte något virus där! Total Virus Protection är en produkt framställd av mästare inom deras bransch, dom använder sig av kriminella metoder, därför är ett antal av deras fällor nästan helt och hållet oväntade.


Ta bort Total Virus Protection och Windows Protection Suite

Jag började med att stänga av internet och välja ett tidigare datum. Hämtade hem spyware doctor med antivirus till en annan dator utan att öppna den, som jag sedan överförde med minneskort och öppnade i min dator. Programmet ville ha kontakt med internet för uppdateringar, så jag startade webbläsaren för det. Därefter kunde programmet inte startas, antagligen stoppad av viruset. Jag installerade det då på nytt efter att ha stängt av webläsaren igen och hoppades att den var nöjd med de uppdateringar jag gjort. Jag var tvungen att betala för att rensa filerna. Jag slängde spywaredoctorn och hämtade Stopzilla istället. Alltså handlar dagens antivirusprogram om bekämpning av andra antivirusprogram som hijackar datorerna i syfte att sälja program eller att bara få ditt kontonummer. Verkar nästan som läkemedelsindustrins arbetssätt...Det kostade mig 790 kronor. Om man känner någon som är duktig att pilla bort alla delar i registret så kan man kanske komma undan billigare...Jag som har en benägenhet att tro på sammansvärjningar undrar om dom inte samarbetar? Vad har jag lärt mig? Att det går att få virus precis hur som helst och att datorbranschen är precis lika uppfinningsrik och ägnar sig åt bondgångeri på samma sätt som övriga delar av samhället. Att förtjäna sitt levebröd i dag har sällan att göra med just bröd.


Hemsidan till SpywareDoctorn http://www.spyware-review.net/remove-virus-protector/


Filer som hör ihop med infektion (Virus Protector):

anpf56mn5.exe
setup.exe


Det visade sig att det var Rogue antispyware som jag hade, eller bägge????

Windows Protection Suite / WindowsProtectionSuite Virus Removal Guide

Windows Protection Suite är en skurk ett falskt antivirusprogram, och är en klon av Windows System Suite. Falska program hoppas att lura användaren att tro att det är ett riktigt program. Programmet hoppas att skrämma användaren att köpa program genom att visa falska viruskontroll resultat. Programmet är falska och fungerar inte.

Virus Typ: Rogue Security Application: Klicka här för att läsa mer
Threat Level: 8 / 10



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 26 mars 2020 19:43


Följande rader skriver jag med utgångspunkt från MIN tro. Jag ägnar mig inte åt mission, men ibland vill jag reda ut min trosuppfattning. Jag är medveten om att det finns lika många sådana som troende, av alla slags religioner.    Rubriken avslöj...

Av Ingela - 5 november 2018 13:28

Förr ställde jag mig tvärt emot Kants kategoriska imperativ, ”du skall, du bör, du måste”, som jag såg som en slags förlängning av den gammaltestamentliga lagiskheten, den som inte litar på människans kärlek och medmänsklighet, den som är...

Av Ingela - 22 april 2018 12:00

Jordens dag   I dag är det jordens dag. Såg en liten film om och av Jane Goddard med anledning av det. Hon beskriver sin egen kärlek till djur och natur och gör som så många andra, vädjar till vårt förnuft och hur varje liten enskild förändring r...

Av Ingela - 17 september 2017 20:57


Leda   Reflektioner kring radioprogrammet ”nyttan av att vara uttråkad” 2012 som går på djupet med ämnet ”uttråkning”,”boredom”.   Punkten i tillvaron där man menar sig vara uttråkad skiftar antagligen frå...

Av Ingela - 4 april 2017 02:57

  Har Hitlers tankar till slut vunnit?   Jag abonerar på eurosport, men ser bara på snooker. Jag tvingas emellertid se reklam för kommande program. Jag slås ofta över vilka kroppar man ser och vilka faror man utsätter sig för, som om de vore ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards